Kost- og træningsvejledning til gravide


Når man er gravid, er det ikke kun din egen ernæring, du skal tage hensyn til. Du skal også sørge for, at baby får den bedste start på livet. Derfor har jeg gjort det nemt for dig at finde rundt i de forskellige kostanbefalinger, når du er gravid. Læs mere om hvad jeg kan, og hvordan du kan holde dig sund og stærk under din graviditet.

Kost – og træningsvejledning til gravide

Kom godt med fra start!
Med opstart af kost – og træningsforløb tidligt i graviditeten danner vi udgangspunktet for en optimal og sund graviditet. Her er fokus på dig og især dine vaner, samtidig med at vi skal sørge for, at baby får den næring der er brug for, for at kunne udvikle et sundt og raskt barn. Det er essentielt at få de rigtige mængder vitaminer og mineraler samt minimere risikoen for at udvikle graviditetsbetinget sukkersyge. Endvidere kan kosten hjælpe på hovedpine, træthed og i mild grad kvalme, som desværre er symptomer mange oplever i den første del af graviditeten. Ydermere forbereder vi din krop på amning og tiden lige efter fødsel, hvor din kost er essentiel.

KONTAKT FOR BOOKING

Mit fokus er altid at give dig professionel træningsvejledning, der er tilpasset dig og din baby.

Et andet vigtigt element under graviditeten er at holde din krop sund og stærk når dine led begynder at blive mere eftergivelig og vægten øges.

Derfor har jeg altid fokus på at støtte op omkring træning der er tilpasset dig og det udgangspunkt du kommer med. Alle kan træne i mere eller mindre grad under graviditeten – det gælder bare om at finde noget du synes er sjovt og givende for dig.

Derudover er det godt for din krop og sind at holde dig stærk, så du giver din fødsel alle de bedste forudsætninger.

Personlig kost og træningsvejledning er perfekt til dig der:

  • Synes det er svært ved at spise sundt under din graviditet
  • Inden graviditeten havde en for høj eller lav BMI
  • Har graviditetsbetinget/diabetes
  • Ønsker at blive inspireret til korrekte træningsformer
  • Vil sikre dit barn god ernæring inde i maven
  • Synes det kan være uoverskueligt med de anbefalet anbefalingerne fra Sundhedsstyrelsen.

KONTAKT FOR BOOKING

Hvad kan du forvente af mig som din kostvejleder?

Med mig som din kost- og træningsvejleder vil du være i trygge hænder hele vejen igennem din graviditet. Jeg vil sørge for, at din kost dækker både dit og dit barns behov og støtte din krop, så du har fysisk og mental styrke til din fødsel. Du vil ikke blive præsenteret for fancy diæter! Du vil få en diæt, der gør hverdagen så nemt og håndterbar som muligt.

KONTAKT FOR BOOKING

Med flere års erfaring som træner og arbejde med gravide har jeg opbygget en solid erfaring i at skræddersy en kostplan, der passer netop til dig!

Inspiration til dig der har fået konstateret graviditetsbetinget diabetes

Jeg arbejder efter at opnå et stabilt blodsukker og samtidigt sikre din krop at du er korrekt dækket ind med vitaminer under din graviditet. Derfor bruger jeg ofte low fodmap guidelines til at inspirere dig til at spise sundt og lækker i din graviditet.

Low FODMAP er oprindelig en diæt, der er lavet til personer med irriteret tarme eller andre typer af tarmproblemer. Det går ud på at begrænse eller helt udelukke elementer fra din kost – det er nemlig nogle bestemte typer madvarer, der menes at irritere særlig meget. Men Low Fodmap er også et godt redskab til gravide, der ønsker en ernæringsrig kost eller har fået konstateret graviditetsbetinget sukkersyge (GDM). Hos de gravide, der har fået konstateret sukkersyge er det selve mængden af et bestemt kulhydrat, som er i fokus, så her bør bestemte fødevarer udelukkes på grund af et meget højt indhold af det, som kaldes FODMAPs. 

Kære gravide

Nyttige tips om din graviditet og 2 freebies? JA TAK send det gerne til mig 🙂